Skidresa till Romme onsdag 13/2

Skidresa till Romme onsdag 13/2

Samling Barnhusbron kl. 06.45, bussarna avgår kl. 07.00 och de kommer inte vänta på någon som är sen. Vi beräknas vara tillbaka i stockholm ca 19.00 beroende på trafik.

Vi är 450 elever och lärare som åker i 8 bussar. Det är viktigt att man åker i den buss som man är tilldelad. Samma buss när vi åker tillbaka hem från Romme. Bussarna är numrerade 1-8.

Liftkort, lunchkupong och information om uthyrning mm får eleverna i bussen.

Buss 1.  8C, 8D, 9C, 9D

Buss 2. 7B, 8A

Buss 3. 7A, 8B

Buss 4. 8E, 9E +En efteranmäld elev i 8c.

Buss 5. 7C, 7D +En efteranmäld elev i 7b.

Buss 6. 7E, 7F

Buss 7. 8F, 9F

Buss 8. 9A, 9B +En efteranmäld elev i 9d.

Vi ses!

7A English homework for Friday 15th Feb

Hello,

Please learn the irregular verbs in your workbooks p-162 Be – Cut (and all the verbs in between). You should know what the verb means and the Three forms of the verbs.

We’ll continue to work together in class to practice when and how to ues them of course but it’s important to have them in your head to be able to use them.

Thanks!

Liz

7a geografiläxa till fredagen den 8 februari

Repetera begreppet ”Hållbar utveckling”.

Du ska kunna förklara vad begreppet innebär och att man kan se på det ur olika perspektiv, ekologisk, ekonomisk och social och vad som menas med det.

Du ska också kunna ge exempel på hur de olika perspektiven kan komma i konflikt med varandra. Använd dig av exemplet med att spara svensk gammelskog (naturskog).

Lektionsanteckningar, texten i läroboken s. 43-45 och PP

Franska 7AB – diagnosprov i franska 14/2

Ni kommer att ha ett diagnostest om kapitel 3A, 3B, 3C.

Titta i pdf-filen det som ska repeteras: diagnostest inför diagnos VT19

Länkar till glosorna:

https://quizlet.com/344526453/les-prepositions-flash-cards/

https://quizlet.com/264067766/chez-nous-2-chapitre-3a-vetements-couleurs-flash-cards/

https://quizlet.com/264066934/chez-nous-2-chapitre-3b-cest-bientot-noel-flash-cards/

https://quizlet.com/261345244/chez-nous-2-chapitre-3c-le-jean-de-chloe-fruits-flash-cards/

https://quizlet.com/357930712/chez-nous-2-chapitre-3c-del-1-flash-cards/

https://quizlet.com/320062041/les-chiffres-de-zero-a-cent-flash-cards/

https://quizlet.com/277839303/les-verbes-en-er-flash-cards/

ARBETSOMRÅDE I SLÖJD ÅK 7 – Håll dig inom ramarna eller inte…  (Ramdelen av tavlan)         

ARBETSOMRÅDE ÅK 7- Håll dig inom ramarna eller inte…            

Klicka på den länk du vill gå in och se på!

Slöjduppgift ÅK 7 2018-19 – Årets slöjduppgift.

Lärarplanering 1819 för lektionerna i åk 7 – Slöjdlärarens planering av slöjdlektionerna i åk 7.

Planeringsexempel – Exempel hur du kan planera ditt slöjdarbete.

Betygskriterier i åk 9  – Som vi även arbetar mot i åk 7.

TRÄ-sorter – Bilder och information om olika träsorter..

Filmer åk7 2019 – Filmer om bl.a. halvt-i-halvt bladning, ritning, skära mönster och mycket mer.

 KOM IHÅG att du: Planerar ditt slöjdarbete för att du ska göra ditt arbete på ett bra sätt och hinna klart arbetet på utsatt tid. Övar på lektionerna så att du lär dig hur material, verktyg och hantverks(arbets)tekniker fungerar på ett säkert sätt. Dokumenterar och utvärderar för att du sätter ord på dina tankar och vad du gör så minns du det bättre. När du utvärderar tänker du igenom vad du har gjort och lär dig både av det som gått bra men också då det inte har gått bra.

Vi har utställning i korridoren utanför skolsyster i slutet av maj, v. 22, månad 2019 så då ska alla vara klara med sina tavlor.

Ni gör ett super bra arbete så tavlorna kommer att bli fantastiska!!

/Nette.

mail adress: annette.le.maire@stockholm.se